متفاوت ترین ماه محرم
16 آگوست 2020 - 10:45
شناسه : 1499
بازدید 2377
49
روابط عمومی دهیاری به وضعیت برگزاری مراسم ماه محرم در سولقان می پردازد

شرایط سختی به وجود آمده، به جرات میتوان گفت اکثریت عزاداران حسینی چنین وضعیتی را تجربه نکرده اند، مگر می شود ماه محرم شروع بشود درب حسینیه و تکیه ای بسته باشد؟ مگر می شود ماه عزای سرو و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفایش باشد مردم دست جمعی و کنارهم برای این غم بزرگ […]

ارسال توسط : نویسنده : ابوالفضل میری منبع : دهیاری سولقان
پ
پ

شرایط سختی به وجود آمده، به جرات میتوان گفت اکثریت عزاداران حسینی چنین وضعیتی را تجربه نکرده اند، مگر می شود ماه محرم شروع بشود درب حسینیه و تکیه ای بسته باشد؟ مگر می شود ماه عزای سرو و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفایش باشد مردم دست جمعی و کنارهم برای این غم بزرگ عزاداری نکنند؟ چرا،می شود ….
قسمت بر این است که امسال این اتفاق بیفتد. کمتر از شش روز دیگر به ماه عزای شیعیان عالم مانده است و سایه ویروس منحوس کرونا بر روی مردم ایران کم که نشده است هیچ گسترده تر هم شده است.

به گزارش روابط عمومی دهیاری سولقان زمزمه های برگزاری یا عدم برگزاری هیات مذهبی از چندین و چند روز گذشته در گوشه گوشه شهر وروستا شنیده می شد و می شود، ستاد ملی مقابله با کرونا دستور العملی تهیه کرد که بسیاری با توجه به میزان عشق و علاقه مردم به حضرت اباعبدالله الحسین اجرای آن را نشدنی می دانستند؛ برخی نگرانی بابت افزایش آمار مبتلایان داشتند و برخی ناراحتی بابت مورد هجمه قرار گرفتن پیش از برگزاری این مراسمات.

تا اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را تمام کرد و برگزاری عزاداری ماه محرم را منوط به اجرای دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا دانست.

پس از صحبت های آیت الله خامنه ای بسیاری از هیات بزرگ مذهبی در شهر تهران مانند رایت العباس چیذر و شهرستان ها مانند یزد و زنجان اعلام کردند که امسال تصمیمی مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری ندارند چراکه طبق دستورالعمل ستاد کرونا واجد شرایط لازم نیستند.

روستای عزیزمان سولقان هم از این قائده مستثنا نبوده و باید برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را طبق دستورالعمل ذکر شده اجرا کند.

به همین جهت به سراغ آقایان حاج علی امیری و حسین شیرین مسئولان دو هیئت قمربنی هاشم محل بالا و سیدالشهدا محل پایین رفتیم تا ببینیم امسال مراسم ها در سولقان به چه نحو برگزار می شود.

حاج علی امیری مسئول هیئت قمر بنی هاشم محل بالا:
امسال درب حسینیه بسته است اما چراغ هیئت خاموش نیست

امیری در گفتگو با روابط عمومی دهیاری گفت: با توجه به دستور العمل ستاد کرونا مبنی بر برگزاری مراسم ماه محرم امسال در فضای باز ما تصمیم گرفتیم مراسم دهه اول را در محوطه باز کوچه شهید علی مرادی که طی دوسال گذشته در آن جشنواره شاتوت گرفته شد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با محدودیت زمانی (از اذان مغرب به مدت دو ساعت) و بدون پذیرایی برگزار کنیم.

امیری همچنین گفت ما به فرموده رهبر معظم مطیع اجرای دستور العمل ستاد کرونا هستیم و تمام سعی ما این بوده که با اینکه درب حسینیه بسته شده است اما چراغ هیئت خاموش نشود؛ پس از کلیه شهروندان که قصد حضور در این مراسم را که از پنجشنبه شب شروع می شود را دارند درخواست می کنم حتما با ماسک به این مجلس شرفیاب شوند و اگر علائم این ویروس را دارند به هیچ وجه حضور پیدا نکنند.

حسین شیرین مسئول هیئت سیدالشهدا محل پایین امسال هیچگونه مراسمی نداریم

حسین شیرین به خبرنگار ما خبر از عدم برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در دهه اول ماه محرم در محل پایین می دهد و می گوید با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا مبنی بر شرط اول آن که مراسم باید در فضای باز برگزار شود و ما محوطه مناسبی که دارای شرایط بعدی ستاد باشد را نداریم امسال قصد برگزاری هیچگونه مراسمی نداریم و فقط در یک ساعت مشخص از بلندگوهای مساجد و حسینیه نواهای سوگواری و زیارت عاشورا را پخش می کنیم تا حال و هوای محله حسینی باقی بماند

شیرین همچنین اضافه کرد سعی ما بر این است از خیرین که سالهای گذشته اطعام می دادنند دعوت کنیم تا با کمک های مومنانه خود در این اوضاع اقتصادی به اقشار ضعیف کمک کنند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.