بازدید دهیار سولقان از دو کارگاه خیاطی در سولقان
14 فوریه 2020 - 8:49
شناسه : 1017
بازدید 2597
53

به گزارش روابط عمومی دهیاری سولقان، مهندس عسگری عصر امروز دوشنبه بیست و سوم دی ماه از دو کارگاه خیاطی فعال در روستا بازدید کرد. 🔹عسگری در ابتدا از کارگاه تولیدی میری بازدید کرد گفتگویی با مدیر و کارکنان این کارگاه داشت. 🔹سید محمد میری جوان موفقی که اکنون بیش از ۱۰ نفر از شهروندان […]

ارسال توسط : نویسنده : ابوالفضل میری منبع : دهیاری سولقان
پ
پ

به گزارش روابط عمومی دهیاری سولقان، مهندس عسگری عصر امروز دوشنبه بیست و سوم دی ماه از دو کارگاه خیاطی فعال در روستا بازدید کرد.

🔹عسگری در ابتدا از کارگاه تولیدی میری بازدید کرد گفتگویی با مدیر و کارکنان این کارگاه داشت.

🔹سید محمد میری جوان موفقی که اکنون بیش از ۱۰ نفر از شهروندان روستا را مشغول به کار کرده است توضیحات خود را به عسگری اینگونه شروع کرد که من و همسرم در ابتدا اینکار را در منزل شروع کردیم و به لطف خدا اکنون به این مرحله رسیده ایم که می توانیم دوخت حداقل هفده هزار لباس را در سال انجام دهیم و که همین باعث شده برای اشتغالزایی در سولقان قدمی کوچک برداریم و امیدواریم با حمایت های شما مسئولین محلی ، کار خود را گسترش دهیم و قدم های بزرگتری برداریم.

🔹میری در ادامه گفت: ما در حال حاضر ده نیرو داریم که همه آنها ساکن سولقان هستند و با همین شرایط هم اگر کسی علاقمند باشد حتی از خیاطی سررشته نداشته باشد را میتوانیم ۶ ماهه به یک خیاط حرفه ایی تبدیل کنیم.

🔹مدیر کارگاه این جمله هم اضافه کرد که ما فضای محل کار را به دو بخش آقایان و بانوان تقسیم کردیم تا کارکنان ما راحت باشند اما برای شهروندانی که به هر دلیلی به جهت اشتغال در فضای کارگاه معذوریت داشته باشند در صورت داشتن شرایط ما، میتوانیم در منزل خودشان مشغول به کار کنیم


✅بازدید از یک کارگاه خانوادگی

🔹دومین تولیدی که عسگری امروز بازدید کرد یک کارگاه خیاطی کوچک اما فعال بود.

🔹کارگاه خیاطی رویا که در طبقه سوم منزل مدیر کارگاه دایر شده است.

🔹سید حسین سولقانی که به همراه همسر خود این کارگاه را اداره میکند در رابطه با شروع به کار خود اینگونه توضیح می دهد که یک چرخ خیاطی بصورت امانت از یکی اقوام در منزل ما بود که همسرم با توجه به علاقه به این رشته گاهی سفارشاتی دریافت میکرد. من وقتی که دیدم همسرم به اینکار علاقمند است و در توانم هست که اینکار را گسترش بدهم سریعا اقدام کردم و به لطف خدا اکنون به این مرحله رسیده ایم که در سال چیزی بالغ بر ۱۵۰۰ دوخت لباس انجام می دهیم

🔹سولقانی که در این کارگاه به همراه همسر و اقوام نزدیک به خیاطی مشغول هستند نکته جالبی را مطرح می کند که برای کار تولیدی مانند خیاطی حتما نیاز نیست که در ابتدا هزینه زیادی کرد، میتوان با امکانات کم شروع و سپس مرحله به مرحله کار را گسترش داد؛ مانند همینکاری که آقای میری انجام داده است.

🔹خانم عسگری همسر آقای سولقانی هم نکته ایی دیگر را مطرح میکند که اقدام بسیار خوب و مثبتی است، ایشان به دهیار سولقان می گوید ما به دنبال برند سازی برای خودمان هستیم؛ وقتی میتوانیم الگو و سفارش دریافت کنیم، پس با حمایت های شما می توانیم خودمان خودمان الگو و طرح تهیه کنیم و با نام خودمان پوشاک تولید کنیم که البته علاوه بر تلاش های خودمان حمایت همه جانبه مسئولین به ویژه شما را می طلبد.

🔹دهیار سولقان پس از شنیدن صحبت های مدیران دو کارگاه ضمن تشکر بابت ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستا گفت : مجموعه دهیاری جهت گسترش این کارگاه ها و اشتغال بیشتر شهروندان این آمادگی را دارد تا خدمات لازم را ارائه دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.