امامزاده ایی شبیه بهشت…
25 دسامبر 2019 - 10:56
شناسه : 79
بازدید 2586
54
بعد از گذشتن از کوچه های تنگ، باریک و سرسبز محل پایین روستای سولقان به این امامزاده مقدس و زیبا می رسید که پذیرای زائران زیادی از تهران و و شهر های مختلف ایران است .
ارسال توسط :
پ
پ

💠امامزاده سید محمد نوربخش از عارفان، صالحان و نوادگان امام موسی کاظم (ع) بوده است که در قرن ۹ هجری قمری می زیسته است. ایشان بعد از مبارزات و زندانی شدن و تبعید، سرانجام در روستای سولقان دار فانی را وداع میکند.

💠محیط و فضای اطراف و داخل صحن امامزاده، بسیار تمیز و زیباست. وجود درختان سرو و کاج و بید، که حیاط داخلی را زیر سایه خود گرفته‌ اند، روح هر بیننده‌ ای را نوازش می‌کند. فضای داخلی امامزاده فوق‌ العاده تماشایی و روح‌ نواز است و نور سبز رنگی که بر ضریح و کاشی‌ کاری های روی دیوار می‌ افتد، آرامش عجیبی برای زائران به وجود می‌آورد.

💠اکثر کسانی که به این امامزاده می‌آیند، از وجود چنین امامزاده‌ ای اطلاع نداشته‌ اند و بعد از ساخته شدن فیلم مسافری از هند که سیتا دختر هندی به آنجا می‌رود و مسلمان می‌شود، آدرس این امامزاده را جویا شده‌ اند و آن را پیدا کرده‌ اند.

💠اگر برای افطار یک آش لذیذ میخواهید حتما بعد از ظهر های ماه مبارک رمضان به صحن این امامزاده سر بزنید، خانم رودخانه متولی امامزاده به ما می گوید که طبق سنت هرساله ما پخت آش و غذای نذری رابه مدت سی روز داریم اما امسال با توجه به شرایط موجود از پهن کردن سفره افطاری خودداری کردیم و بعد از پخت از ساعت ۱۵ هر کسی که ظرفی با خود بیاورد بین آنها توزیع میکنیم

✅ امامزاده نوربخش در ۱۰ کیلومتری شمالغرب تهران و در روستای سولقان محل پایین قرار دارد.

ویدیو و یا گالری تصاویر مرتبط با این مطلب را ببینید.    

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.